Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ 2010

Ολοκληρώθηκαν οι φοιτητικές εκλογές 2010. Τα αποτελέσματα είναι τα εξής :

Ψηφίσαντες 231

ΔΑΠ ΝΔΦΚ 61

ΠΑΣΠ 68

ΕΑΑΚ 42

ΑΡΕΝ 22

ΠΚΣ 12

ΑΚΥΡΑ 14

ΛΕΥΚΑ 6

Αγαπητοί συνάδελφοι θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους εσάς που μας εμπιστευθήκατε με τη ψήφο σας. Το αποτέλεσμα αυτο είναι το έναυσμα για ακόμα περισσότερο έργο. Η ΔΑΠ ΝΔΦΚ Ναυπηγών ως 1η δύναμη 22 από τα 24 χρόνια του φοιτητικού συλλόγου Ναυπηγών Μηχ. Μηχ., παρά το χθεσινό αποτέλεσμα δεν θα σταματήσει να αγωνίζεται, να προτείνει και να μάχεται για το καλό όλων των φοιτητών και όχι μόνο αυτών που μας στηρίζουν. Θα είμαστε εδώ ως ΔΑΠ Ναυπηγών και την επόμενη μέρα και τον επόμενο χρόνο να διεκδικούμε και δεν πρόκειται να σταματήσουμε ποτέ. Αυτό είναι δέσμευση. Σκοπός όλων μας στη ΔΑΠ είναι να προσφέρουμε ακόμα περισσότερα και όλοι μαζί του χρόνου να οδηγήσουμε την παράταξη εκεί που της αρμόζει. Στην πρώτη θέση...


Με τιμή
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ.

Τρίτη 18 Μαΐου 2010

ΤΕΤΑΡΗ 19 ΜΑΙΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2010!!!!

Αγαπητοί φίλοι, ήρθε η ώρα των φοιτητικών εκλογών 2010! Ώρα κρίσης για το έργο που προσφέραμε φέτος ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ναυπηγών...Φέτος όλοι όσοι αφιερώσαμε το χρόνο μας και τη δύναμή μας στον αγώνα αυτό καταλάβαμε ένα πράγμα. Μία παράταξη ΔΕΝ περιστρέφεται μόνο γύρω από τον εκλογικό άξονα, δηλαδή "ελάτε να μας ψηφίσετε διότι έτσι πρέπει...", αλλά κυρίως γύρω από τον άξονα της προσφοράς. Δηλαδή η ψήφος είναι μία επιβράβευση του έργου που έχεις προσφέρει, για το οποίο έχεις μοχθήσει και το οποίο ωφελεί τη σχολή. Πάνω σε αυτές τις αρχές καταφέραμε φέτος τα παρακάτω: Κρατήσαμε τη σχολή ανοικτή 2 φορές, καταφέρνοντας να αυξήσουμε τα ποσοστά μας στις συνελεύσεις μέχρι και 4 φορές. Δημιουργήσαμε το πρώτο blog της σχολής Ναυπηγών και ανανεώνοντάς το τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα και στο οποίο γίνονται αναρτήσεις σχετικά με τη σχολή, παρουσίαση όλων των τεκτενομένων και των ανακοινώσεων καθώς και μοιραζόμαστε τις απόψεις και τις ανησυχίες όλων των φοιτητών της σχολής.Παρουσιάσαμε ένα ολοκληρωμένο σύνολο 35 προτάσεων, από προτάσεις για κάθε εξάμηνο ξεχωριστά μέχρι και προτάσεις γενικής φύσεως, το οποίο και αποτελεί παρακαταθήκη για το μέλλον της σχολής και για την εύρυθμη λειτουργία της. Τέτοιο σύνολο προτάσεων ΔΕΝ έχει κατατεθεί από άλλη παράταξη στο ΕΜΠ. Με χαρά σας ανακοινώνουμε από το blog μας, ότι ορισμένες προτάσεις έχουν ήδη υπερψηφιστεί, κάτι που φανερώνει τη σημασία και την αναγκαιότητά τους!!! Ανανεώσαμε όλες τις σημειώσεις στα έτη της σχολής, σε μια προσπάθεια βοήθειας των φοιτητών σε αναλογία με τα σημερινά δεδομένα των μαθημάτων. Προσφέραμε απλόχερα βοηθητικά προγράμματα στους φοιτητές και δημιουργήσαμε ειδικό φυλλάδιο της σχολής Ναυπηγών με τις προτάσεις και θέσεις μας. Προτείναμε τη δημιουργία ημερίδας και εκπαιδευτικών εκδρομών σε μεγαλύτερη κλίμακα. Όλα αυτά αγαπητοί φίλοι είναι παραγωγή έργου. Η παράταξη της ΔΑΠ Ναυπηγών φέτος έβαλε ένα μεγάλο στοίχημα. Ανανεώνοντας εκ βαθέων το έμψυχο δυναμικό μας, και εμπιστευόμενοι φοιτητές μικρότερων ετών με μεγάλη όρεξη για δουλειά, πάντα με την καθοδήγηση των μεγαλύτερων ετών, καταφέραμε να παράγουμε ωφέλιμο έργο. Το στοίχημα έχει κερδιθεί άσχετα με το αυριανό αποτέλεσμα. Καταφέραμε να δώσουμε στην παράταξη ένα νέο πρόσωπο και να την κάνουμε να πρωταγωνιστεί και πάλι! ΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ??? Η δικιά σας φωνή είναι και δικιά μας. Δεν φοράμε παρωπίδες και είμαστε πάντα ανοιχτοί στις προτάσεις σας. Πρέπει να καταλάβουμε ότι τη σχολή δεν την κρατάει ανοικτή η ΔΑΠ. Τις προτάσεις δεν τις καταθέτει η ΔΑΠ. Τις εκλογές δεν τις κερδίζει η ΔΑΠ. Όλα αυτά τα κάνει η φωνή και η δύναμή μας. Ο απλός φοιτητής. Όλοι εσεις!! Για το λόγο αυτό στις εκλογές στις 19 του Μάη ΟΛΟΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ-ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΔΑΠ ΝΔΦΚ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Η ψηφοφορία διεξάγεται 7.00-19.00 στο κτίριο Γκίνη στο παλιό Πολυτεχνείο, οδό Στουρνάρη. Ψηφίζουμε με την αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης.

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΝΑΥΠΗΓΩΝ!!!!ΚΑΘΕ ΨΗΦΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ!!!!



Με τιμή
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ.

Σάββατο 15 Μαΐου 2010

ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ!!!

Από την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα Δευτέρα ή Τρίτη θα κυκλοφορήσουν καινούριες σημειώσεις από τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ναυπηγών στα μαθήματα του 2ου εξαμήνου. Ειδικότερα θα είναι διαθέσιμες πλήρως ανανεωμένες σημειώσεις στα μαθήματα ΦΥΣΙΚΗ ΙΙ - ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ,ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ UNIX - MATLAB - ΓΛΩΣΣΑ C, καθώς και όλα τα θέματα με τις λύσεις τους, που έχουν πέσει στις εξεταστικές από το 1999 μεχρι και το 2008 (κανονικές και επαναληπτικές) στο μάθημα ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΜΟΡΓΩΣΙΜΟΥ ΣΤΕΡΕΟΥ Ι. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στα τραπεζάκια της ΔΑΠ ναυπηγών.


Με τιμή
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ.

Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ 2ου ΕΞΑΜΗΝΟΥ

Όσον αφορά τις αναπληρώσεις του 2ου εξαμήνου στο μάθημα ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΙΜΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ 1, ύστερα από δήλωση του ίδιου του διδάσκοντα κ. Πάζη, αυτές θα πραγματοποιούνται μέχρι το τέλος του εξαμήνου σε ώρες που θα συμφωνηθούν με τους φοιτητές μέσα στην τάξη. Το μόνο σίγουρο με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, είναι όπως πρότεινε ο ίδιος ο κ. Πάζης, με τη σύμφωνη γνώμη του καθηγητή κ. Κόκκορη, να συμπληρωθούν οι ώρες διδασκαλίας του παραμορφωσίμου σώματος 1, στις ώρες του μαθήματος ΦΥΣΙΚΗ 2-ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ, το οποίο ολοκληρώνεται την ερχόμενη εβδομάδα.



Με τιμή
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ.

Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 05/05

Ως ΔΑΠ-ΝΔΦΚ εκφράζουμε την θλίψη και την οργή μας, για τα γεγονότα που συνέβησαν στο κέντρο της Αθήνας. Στην δημοκρατία τέτοιες λογικές και πρακτικές δεν έχουν θέση. Συλλυπούμεθα τις οικογένειες των θυμάτων και ζητούμε από το σύνολο του πολιτικού κόσμου, να καταδικάσει αυτού του είδους τα απαράδεκτα γεγονότα στο σύνολό τους και χωρίς όρους. Αισθανόμαστε βαθύτατη λύπη και οδύνη για το χαμό 3 αθώων ανθρώπων από ρίψη μολότωφ σε κεντρική τράπεζα της Αθήνας, στα επεισόδια που έλαβαν χώρα σήμερα. Θέλουμε να επαναλάβουμε την πάγια θέση μας, η οποία είναι η καταδίκη κάθε μορφής βίας, από όπου και αν αυτή προέρχεται. Είναι ντροπή μας ως χώρα, εν έτει 2010 να αφήνουμε άτομα που κινούνται στο όριο της παρανομίας να θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωες...


Με τιμή
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΡΟΣ 3ο

- Προτείνεται, ο εκσυγχρονισμός της ιστοσελίδας της σχολής (naval.ntua.gr) στα πρότυπα των αντιστοίχων των άλλων σχολών του ΕΜΠ, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, καθώς είναι πεπαλαιωμένη και όχι τόσο χρηστική πια. Εκεί μπορεί να έχει το κάθε μέλος ΔΕΠ μια ιστοσελίδα για επικοινωνία με τους φοιτητές, να παρέχονται όλες οι υπηρεσίες της γραμματείας (ανακοινώσεις, εγγραφολόγιο, στοιχεία φοιτητή) και να προστεθεί η online αίτηση χορήγησης πιστοποιητικών, να υπάρχει ενημέρωση για την πρόοδο των ερευνητικών δραστηριοτήτων των τομέων της σχολής (ανακοινώσεις, άρθρα από συνέδρια, διακρίσεις), να υπάρχουν σύνδεσμοι (links) για διάφορες εταιρείες του κλάδου, χρήσιμες ιστοσελίδες, online περιοδικά και άρθρα, διεθνή βιβλιογραφία, και τέλος να γίνεται ενημέρωση των φοιτητών μέσω ανακοινώσεων για σχετικές με τη σχολή εκδηλώσεις, συνέδρια, ημερίδες και διαλέξεις.
- Για τις σχετικές αυτές εκδηλώσεις, θα μπορούσε να γίνεται και πέραν της ιστοσελίδας ευρύτερη ενημέρωση των φοιτητών και οι ενδιαφερόμενοι μαζί με τους καθηγητές να μπορούν να παρευρεθούν με οργάνωση της σχολής. Άλλες τέτοιες εκδηλώσεις μπορεί να είναι ημερίδες της SNAME, της IMAREST, τα Ποσειδώνια, τα Ναυτικά Σαλόνια κ.α.
- Προτείνεται, η προώθηση από τη σχολή του θεσμού της πρακτικής άσκησης όχι μόνο στα πλαίσια του κατ’ επιλογή μαθήματος του 8ου εξαμήνου αλλά από την αρχή της φοίτησης στο 1ο έτος. Πιο συγκεκριμένα, όποιος φοιτητής ενδιαφέρεται θα μπορούσε, όπως είθισται και κατά τη διάρκεια των σπουδών στα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού, να δουλέψει μερικές εβδομάδες των καλοκαιρινών διακοπών σε κάποια εταιρεία του ναυτιλιακού κλάδου ως μαθητευόμενος (internship) και να αποκτήσει κάποια εμπειρία και επαφή με εργαζόμενους ναυπηγούς, που είναι πολύ χρήσιμα για την μετέπειτα επαγγελματική του πορεία. Η σχολή μέσω του γραφείου πρακτικής άσκησης μπορεί να φέρει τους ενδιαφερόμενους σε επαφή με κάποια από τις εταιρείες που τους ενδιαφέρουν με τελικά προφανή οφέλη για όλους. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους δεν χαθούν ημέρες λόγω φαινομένων κλειστών σχολών και χρειαστούν εβδομάδες αναπληρώσεων μαθημάτων όπως δυστυχώς συχνά συμβαίνει, υπάρχει αρκετός χρόνος το καλοκαίρι για μερικές εβδομάδες πρακτικής άσκησης, και καλοκαιρινών διακοπών και προετοιμασίας για την εξεταστική του Σεπτεμβρίου.
- Προτείνεται, η θέσπιση από τη σχολή μίας ημέρας, δύο φορές το χρόνο, όπου θα συγκεντρώνονται κάπου τα μέλη ΔΕΠ και όσοι φοιτητές το επιθυμούν για να συζητήσουν για τα ζητήματα της σχολής μας. Να ανταλλάξουν απόψεις, ιδέες και προβληματισμούς, να κάνουν προτάσεις, να λύσουν τυχόν προβλήματα και να θέσουν όποιο άλλο θέμα τους απασχολεί και τους αφορά. Μέσα από αυτόν τον εποικοδομητικό διάλογο, όπου ο κάθε φοιτητής μπορεί να εκφράσει αυτοπροσώπως την γνώμη του, το αποτέλεσμα δεν μπορεί να είναι άλλο από την βελτίωση των συνθηκών φοίτησης μας, γεγονός επιθυμητό από όλους μας.
- Προτείνεται η θέσπιση κάθε χρόνο μιας ημέρας στην αρχή του έτους, ως «Ημέρα υποδοχής πρωτοετών φοιτητών». Την ημέρα εκείνη οι νέοι φοιτητές θα παρακολουθούν μια τελετή υποδοχής τους από τους καθηγητές, με λίγα λόγια από τον Πρόεδρο και τους Διευθυντές των τομέων της σχολής, και μια συνοπτική παρουσίαση της ιστορίας και εξέλιξης της σχολής. Έπειτα θα ξεναγούνται στους χώρους της σχολής και του Πολυτεχνείου γενικότερα, ώστε να πάρουν μία ιδέα των χώρων όπου θα βρίσκονται και θα χρησιμοποιούν τα επόμενα χρόνια – αίθουσες, pclab, εργαστήρια, πειραματική δεξαμενή, τμήμα φυσικής αγωγής, κ.α. Αργότερα, μπορεί να γίνεται μια αντίστοιχη παρουσίαση με λίγα λόγια από τον φοιτητικό σύλλογο και τους εκπροσώπους των φοιτητών. Τέλος, θα ακολουθεί όπως γίνεται και σήμερα, δεξίωση προς τιμήν των νέων φοιτητών με την παρουσία των καθηγητών όπου θα μπορούν να είναι καλεσμένοι και οι γονείς των νέων φοιτητών, ώστε να γνωριστούν όλοι καλύτερα μεταξύ τους και να ανταλλάξουν σκέψεις για το μέλλον.
- Προτείνεται αντίστοιχα να θεσπιστεί κάθε χρόνο μια «Ημέρα αποφοίτησης τελειόφοιτων φοιτητών». Ομοίως, μπορούν να γίνουν κάποιες εκδηλώσεις προς τιμήν τους από τη σχολή. Παράλληλα θα μπορούσαν να γίνουν και εκδηλώσεις για ενημέρωση τους για μεταπτυχιακά προγράμματα είτε από εκπρόσωπους εταιριών για ευκολότερη εύρεση εργασίας.
- Προτείνεται, η θέσπιση από τη σχολή ετήσιας ολιγοήμερης εκδήλωσης, όπου θα γίνεται παρουσίαση του ερευνητικού έργου των τομέων, ομιλίες από διακεκριμένους αποφοίτους ναυπηγούς, παράγοντες διαφόρων κλάδων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπροσώπους νηογνωμόνων, ναυτιλιακών εταιριών, οργανισμών, και αναγνωρισμένων ανθρώπων από το εξωτερικό. Το σύνολο των ομιλιών αυτών θα έχει τεράστιο θετικό αντίκτυπο σε όσους τις παρακολουθήσουν, καθώς θα ενημερώνονται για τις εξελίξεις και τις τάσεις στο χώρο της ναυπηγικής, θα γίνονται κοινωνοί νέων και πρωτοπόρων ιδεών και θα έχουν τα απαραίτητα στοιχεία για δικό τους προβληματισμό και έρευνα, χρήσιμα στο μέλλον.

Τέλος, πρέπει να τονίσουμε ξανά πως όλα τα παραπάνω αποτελούν προτάσεις διαμορφωμένες από εμάς με βάση την εμπειρία από τη φοίτηση μας στη σχολή και τις απαιτήσεις του φοιτητικού συνόλου. Κατατίθενται στη Γενική Συνέλευση ώστε να συζητηθούν, να εκτιμηθεί η εφικτότητα τους βραχυπρόθεσμα αλλά και να συμφωνηθεί η αποτελεσματικότητα τους. Προφανώς μπορεί να προκύψουν προσθήκες και αλλαγές σε αυτές προς το συμφέρον όλων μας, είτε να χρειαστεί λεπτομερέστερη ανάλυση τους από τα αρμόδια όργανα της σχολής.
Το σίγουρο είναι πάντως ότι βοηθούν προς το καλύτερο.


Με τιμή,

Δ.Α.Π. – Ν.Δ.Φ.Κ. ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΡΟΣ 2ο

- Προτείνεται, όπως άλλωστε αναφέρεται και στον Οδηγό Σπουδών της Σχολής να συγκεντρώνεται η διδασκαλία των μαθημάτων κατά το δυνατόν από Δευτέρα έως Παρασκευή από 8:45 έως 15:30 χωρίς κενά. Για παράδειγμα, λόγω του ότι είθισται να γίνεται η Γενική Συνέλευση της Σχολής ημέρα Τρίτη, στα μεγαλύτερα εξάμηνα δεν γίνονται μαθήματα τις Τρίτες, με αποτέλεσμα να φορτώνεται το πρόγραμμα όλων των άλλων ημερών με προφανείς επιπτώσεις. Για αυτή την περίπτωση προτείνεται να γίνονται μαθήματα και τις Τρίτες και στην περίπτωση που λόγω της Συνέλευσης (που γίνεται μόνο 3-4 φορές το εξάμηνο) χαθεί το μάθημα, αυτό να αναπληρώνεται μια άλλη μέρα. Επίσης, εάν χρειάζεται μια μέρα να γίνουν μαθήματα μέχρι το απόγευμα να προβλέπεται χρόνος για φαγητό και ξεκούραση το μεσημέρι – π.χ. στο 6ο εξάμηνο τις Δευτέρες τα μαθήματα ξεκινούν στις 8:45 και τελειώνουν στις 19:00 – προφανώς είναι αδύνατη η παρακολούθηση, η συγκέντρωση και η απόδοση των φοιτητών στο μάθημα για δέκα συνεχόμενες ώρες.
- Προτείνεται, κατά το δυνατόν να καταρτίζεται όσο γίνεται νωρίτερα το πρόγραμμα της ακαδημαϊκής χρονιάς, το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων και το πρόγραμμα των εξετάσεων (π.χ. από την αρχή του έτους) για να μπορούν οι φοιτητές να αξιοποιήσουν καλύτερα το χρόνο τους. Αυτό προϋποθέτει βέβαια την εύρυθμη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά τη διάρκεια της χρονιάς, και την έγκαιρη συνεννόηση με τους διδάσκοντες για καλύτερο προγραμματισμό. Επίσης, καλό θα ήταν να είναι παρόντες στη γραμματεία κάποιοι εκπρόσωποι των φοιτητών κάθε έτους κατά την κατάρτιση των προγραμμάτων ώστε αυτή να είναι η βέλτιστη.
- Προτείνεται, κάθε εξάμηνο αφού γίνει η ηλεκτρονική δήλωση των επιθυμούμενων από τους φοιτητές συγγραμμάτων, αυτά να παραγγέλνονται από τη γραμματεία στους αντίστοιχους εκδοτικούς οίκους, να αποστέλλονται και να συγκεντρώνονται εγκαίρως σε αίθουσα της σχολής απ’ όπου θα μπορεί να γίνει κεντρική διανομή τους στους φοιτητές σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες.
- Προτείνεται μαζί με τα όργανα του Μηχανολογικού Σχεδίου στο 1ο εξάμηνο, να δίνονται δωρεάν στους φοιτητές τετράδιο σκαριφημάτων, επαρκής αριθμός χαρτιών για σχέδιο, παχύμετρο, και κομπιουτεράκι επιστημονικού τύπου, εργαλεία απαραίτητα για ένα μηχανικό.
- Προτείνεται, σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας της σχολής, όπως έχει ήδη γίνει στην 2.24, να τοποθετηθούν προβολείς (projectors) ώστε να είναι δυνατή η διδασκαλία του μαθήματος με σύγχρονα μέσα και να μην αναγκάζονται οι διδάσκοντες να φέρνουν και να τοποθετούν τα δικά τους.
- Προτείνεται η θέσπιση εκπαιδευτικών εκδρομών – επισκέψεων για κάθε έτος με επιδότηση της σχολής, όπως ήδη γίνεται. Έτσι, εμείς οι φοιτητές βλέπουμε να εφαρμόζονται στην πράξη αυτά που μαθαίνουμε στη σχολή και τα εμπεδώνουμε καλύτερα. Ενδεικτικά, με βάση την εμπειρία των προηγούμενων ετών θα μπορούσαν να θεσπιστούν τα παρακάτω:
Για το 1ο έτος επίσκεψη στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας. Εδώ θα μπορούσε να προστεθεί και κάποια άλλη επίσκεψη, όπως π.χ. σε κάποιον νηογνώμονα ή ναυτιλιακή εταιρεία.
Για το 2ο έτος επίσκεψη στα Ναυπηγεία της Σύρου.
Για το 3ο έτος επίσκεψη στην Ιταλία.
Για το 4ο έτος επίσκεψη στην Ολλανδία.
Για το 5ο έτος επίσκεψη στην Κίνα/Ιαπωνία/Κορέα όπου βρίσκεται το επίκεντρο των σημερινών ναυπηγικών δραστηριοτήτων.
Στις χώρες του εξωτερικού μπορούν να πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε ναυπηγεία, αντίστοιχες σχολές και πανεπιστήμια, νηογνώμονες και εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΡΟΣ 1ο

- Προτείνεται όπως ήδη ειπώθηκε, να υπάρχει ανεξαρτησία της σχολής μας σε επίπεδο διδασκαλίας από την σχολή των Μηχανολόγων. Πιο συγκεκριμένα στα μαθήματα Θερμοδυναμική, Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως και Μεταφορά Θερμότητας να υπάρχουν διαφορετικές ώρες και αίθουσες διδασκαλίας και διαφορετική τελική εξέταση για τους Ναυπηγούς, με τον ίδιο διδάσκοντα εφόσον εκείνος μπορεί (όπως για παράδειγμα στο μάθημα της Τεχνολογικής Οικονομικής) ή με ανάθεση του μαθήματος σε άλλο διδάσκοντα ή ακόμα και με την πρόσληψη μέλους ΔΕΠ από τη σχολή για την κάλυψη αυτών των αναγκών. Ειδικά για το μάθημα Μηχανές Εσωτερικής Καύσης που η διδασκαλία γίνεται από τρεις διδάσκοντες θα μπορούσε να προβλεφθεί ο ένας διδάσκοντας να αντιστοιχεί αποκλειστικά στους Ναυπηγούς. Σε αυτά τα μαθήματα, όπως έχουν τώρα τα πράγματα, η διδασκαλία γίνεται σε ένα αμφιθέατρο με υπεράριθμους φοιτητές (2 σχολές) και με τις αντίστοιχες πρακτικές δυσκολίες (π.χ. οι μηχανολόγοι έχουν εκεί νωρίτερα μαθήματα και είναι πιασμένες οι πιο κοντινές στον πίνακα θέσεις). Επίσης για τη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος και του προγράμματος των εξετάσεων συνήθως έχει αποκλειστικό λόγο η Γραμματεία των Μηχανολόγων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται δυσκολίες στα αντίστοιχα δικά προγράμματα. Τέλος, πολλές φορές σε περιπτώσεις που η σχολή των Μηχανολόγων είναι κλειστή για διάφορους λόγους οδηγούμαστε άσκοπα σε απώλεια των ωρών διδασκαλίας. Έτσι, με αυτά που προτάθηκαν μπορεί να γίνει πολύ καλύτερη η διδασκαλία των παραπάνω μαθημάτων, που είναι ιδιαίτερα σημαντικά για έναν μηχανικό.
- Σχετικά με το pclab της σχολής μας, αφού αναγνωρίζουμε την πρόσφατη αντικατάσταση των παλιών υπολογιστών με καινούριους, κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από καιρό, προτείνεται η αναδιάρθρωσή του, με 5 στήλες επί 7 σειρές υπολογιστών αντί για 4 επί 7 που ήδη υπάρχουν ώστε να χωράνε περισσότεροι φοιτητές. Έτσι θα αποφευχθούν φαινόμενα όρθιων και χωρίς πρόσβαση σε υπολογιστή φοιτητών όπως γίνεται σε μερικά μαθήματα που διδάσκονται εκεί. Επίσης, προτείνεται επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του από τις 8:45 έως τις 19:00. Τέλος προτείνεται η αύξηση του ορίου εκτύπωσης για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες εκτύπωσης σημειώσεων και να αντικατασταθούν οι παλιές οθόνες με καινούργιες.
- Προτείνεται όλα τα μαθήματα να αποκτήσουν ιστοσελίδα στο διαδικτυακό τόπο mycourses.ntua.gr όπου θα αναρτώνται όλες οι γενικές πληροφορίες, σημειώσεις, παρουσιάσεις, εργασίες και φυλλάδια που διανέμονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου προκειμένου οι φοιτητές να έχουν γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στην ύλη του μαθήματος.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ. ΓΙΑ ΤΟ 4ο & 5ο ΕΤΟΣ

7ο εξάμηνο:

- Θέμα Μελέτης & Σχεδίασης Πλοίου Ι:
Προτείνεται καθώς το μάθημα αυτό απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια από τους φοιτητές και λόγω της σημαντικότητας του στις σπουδές μας, να μετράει στον τελικό μέσο όρο βαθμολογίας των μαθημάτων με κάποιο συντελεστή βαρύτητας και όχι όσο ένα άλλο απλό μάθημα.

8ο & 9ο εξάμηνο:

- Προτείνεται να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση κατά το σχεδιασμό του ωρολογίου προγράμματος ώστε να αποφεύγονται κατά το δυνατόν οι επικαλύψεις των ωρών διδασκαλίας που προκαλούν δυσλειτουργία στις παρακολουθήσεις στην αρχή του εξαμήνου. Έπειτα, μετά από συνεννόηση φοιτητών και διδασκόντων μπορεί να γίνει καλύτερη προσαρμογή των ωρών διδασκαλίας.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ. ΓΙΑ ΤΟ 3ο ΕΤΟΣ

5ο εξάμηνο:

- Πειραματική Μηχανική των Υλικών
: Προτείνεται η κατάργηση του μαθήματος. Η ύλη του μαθήματος (θεωρία) σε πολύ μεγάλο ποσοστό καλύπτεται από τα μαθήματα Υλικά Ι, Μηχανική Παραμορφώσιμου Στερεού Ι & ΙΙ, οπότε είναι άσκοπη η επανάληψή τους με την διδασκαλία 3 ωρών/εβδομάδα που επιβαρύνει το πρόγραμμα ενός αρκετά δύσκολου εξαμήνου όπως είναι το 5ο. Ως προς τα εργαστήρια αυτά είναι 5: σκληρομέτρηση, κάμψη, στρέψη, εφελκυσμός και θλίψη. Σκληρομέτρηση γίνεται στο εργαστήριο των Υλικών Ι. Τα υπόλοιπα εργαστήρια θα μπορούσαν να ενσωματωθούν ανά δυο στη Μηχανική Παραμορφώσιμου Στερεού Ι & ΙΙ με υποχρεωτική παρακολούθηση αλλά χωρίς παράδοση εργασίας.

6ο εξάμηνο:

- Μεταφορά Θερμότητας
: Προτείνεται, όπως και στη Θερμοδυναμική η διδασκαλία του μαθήματος να γίνεται χωριστά για τη σχολή μας.
- Μηχανές Εσωτερικής Καύσεως: Ομοίως, προτείνεται, όπως και στη Θερμοδυναμική η διδασκαλία του μαθήματος να γίνεται χωριστά για τη σχολή μας.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ. ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΕΤΟΣ

3ο εξάμηνο:

- Εργαστηριακή Φυσική
: Προτείνεται η πλήρης απαλλαγή των φοιτητών από την τελική εξέταση και το μάθημα να αποκτήσει την εξής δομή: Από τις 13 εβδομάδες του εξαμήνου, στις 2 πρώτες να γίνεται διδασκαλία των απαραίτητων γνώσεων για την εκπόνηση των εργασιών (π.χ. στατιστική μετρήσεων), να υπάρχει 1 εβδομάδα στο τέλος για αναπλήρωση, και στις υπόλοιπες 10 εβδομάδες να πραγματοποιούνται εργαστήρια (αύξηση από 8 που είναι σήμερα σε 10) με απαραίτητη παρουσία σε τουλάχιστον 8 και υποχρεωτική παράδοση εργασιών. Οι εργασίες αυτές θα διαμορφώνουν τον τελικό βαθμό.
- Υλικά Ι: Προτείνεται η πραγματοποίηση των εργαστηρίων στην αρχή του εξαμήνου για όλους τους φοιτητές ώστε να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για την εξέταση της προόδου εφόσον αυτή πραγματοποιείται όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια.

4ο εξάμηνο:

- Θερμοδυναμική
: Προτείνεται η διδασκαλία του μαθήματος να γίνεται χωριστά στη σχολή μας και όχι σε συνδιδασκαλία με τη σχολή Μηχανολόγων. Αυτό θα εξηγηθεί περαιτέρω παρακάτω.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ. ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΕΤΟΣ

1ο εξάμηνο:

- Εισαγωγή στη Δομή και τον Προγραμματισμό Η/Υ
: Προτείνεται να γίνεται διπλή εξέταση των φοιτητών τόσο γραπτά για τη θεωρία αλλά και ηλεκτρονικά στο πρόγραμμα της Fortran σε Η/Υ καθώς έτσι γίνεται η διδασκαλία και η πρακτική εξάσκηση. Ο τελικός βαθμός να υπολογίζεται ως ο μέσος όρος των δύο εξετάσεων. Επίσης, προτείνεται να παρέχεται στους φοιτητές κάποια έκδοση του προγράμματος της Fortran για χρήση στον προσωπικό τους Η/Υ.
- Γραμμική Άλγεβρα: Προτείνεται η συγχώνευση του μαθήματος με το μάθημα της Αναλυτικής, Προβολικής και Διαφορικής Γεωμετρίας του 2ου εξαμήνου και η διδασκαλία του στο 1ο με 4 ώρες/εβδομάδα όπως άλλωστε γίνεται και σε άλλες σχολές του ΕΜΠ. Παράλληλα, θα μπορούσε να μεταφερθεί κάποιο μάθημα του 1ου εξαμήνου στο 2ο για να μην είναι τόσο επιβαρυμένο το πρόγραμμα (να είναι 8 και 7 μαθήματα αντίστοιχα).
- Εισαγωγή στη Μηχανουργική Τεχνολογία: Προτείνεται η πραγματοποίηση περισσότερων εργαστηρίων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου για καλύτερη εμπέδωση του μαθήματος. Η συγγραφή επιπρόσθετων τεχνικών εκθέσεων πέραν των υπαρχόντων μπορεί να μην χρειάζεται είτε να είναι προαιρετική με bonus στον τελικό βαθμό.

2ο εξάμηνο:

- Αναλυτική, Προβολική και Διαφορική Γεωμετρία
: Όπως ήδη ειπώθηκε προτείνεται η συγχώνευσή του μαθήματος με τη Γραμμική Άλγεβρα.
- Σχεδίαση και Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής: Προτείνεται και σε αυτό το μάθημα να γίνεται εξέταση των φοιτητών και ηλεκτρονικά στα προγράμματα Matlab και C++ σε Η/Υ καθώς έτσι γίνεται η διδασκαλία και η πρακτική εξάσκηση. Επίσης, μαζί με τα συγγράμματα προτείνεται να δίνεται κάποια δοκιμαστική – φοιτητική έκδοση των προγραμμάτων που χρησιμοποιούνται καθώς είναι απαραίτητα για την προετοιμασία του μαθήματος κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και την εφαρμογή τους σε άλλα μαθήματα.
- Ναυπηγικό Σχέδιο: Προτείνεται όπως ειπώθηκε και προηγουμένως να παρέχεται στους φοιτητές κάποια έκδοση του προγράμματος Aveva/Tribon Lines για καλύτερη προετοιμασία τους.
- Μηχανολογικό Σχέδιο με τη Βοήθεια Υπολογιστή: Προτείνεται και σε αυτό το μάθημα να παρέχεται στους φοιτητές κάποια έκδοση του προγράμματος Autodesk Inventor για καλύτερη προετοιμασία τους.
- Σημειώνεται ότι με την παροχή των παραπάνω προγραμμάτων στους φοιτητές θα αποφευχθούν και τυχόν φαινόμενα παράνομης απόκτησης τους μέσω του διαδικτύου, όπως αναγκαστικά γίνεται από πολλούς σήμερα. Επειδή τα προγράμματα αυτά είναι πολύ ακριβά και εξειδικευμένα μπορεί να συμφωνηθεί με τις εταιρίες τους να παρέχεται μία δοκιμαστική έκδοση τους (trial version) για κάποιο χρονικό διάστημα.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΠΗΓΩΝ 2009-2010

Στο blog της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ναυπηγών μηχ. μηχ., θα αφιερώσουμε μία σειρά αναρτήσεων, στην παρουσίαση των προτάσεων που κατατέθηκαν από την παράταξή μας, στη Γενική Συνέλευση της σχολής ναυπηγών, κατά το ακαδ. έτος 2009-2010.
Η Δ.Α.Π. – Ν.Δ.Φ.Κ. Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, ως εκπρόσωπος του μεγαλύτερου ποσοστού των φοιτητών της σχολής σύμφωνα με τις τελευταίες φοιτητικές εκλογές, αισθάνεται την μεγάλη ευθύνη και ανάγκη να προτείνει ιδέες, σκέψεις και λύσεις σε προβλήματα που αφορούν την φοίτηση τους και την γενικότερη ακαδημαϊκή τους πορεία στα πλαίσια της σχολής.
Όραμα μας είναι μια πρωτοπόρος, δυνατή, ανεξάρτητη με κύρος Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, που να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες σχολές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Να είναι γνωστή γιατί όχι μόνο προσφέρει στους φοιτητές της ολοκληρωμένες, σύγχρονες γνώσεις στο πλαίσιο της διδασκαλίας μαθημάτων αλλά και γιατί τους παρέχει όλα τα άλλα απαραίτητα εφόδια που τους είναι τόσο χρήσιμα στην μετέπειτα ζωή τους και επαγγελματική τους πορεία.
Το παρακάτω σύνολο προτάσεων είναι πλήρες και ολοκληρωμένο σε τέτοιο βαθμό που δεν πρέπει να έχει ξαναγίνει παρόμοιο από εκπροσώπους φοιτητών. Αποτελεί προϊόν προσπάθειας μηνών και βαθιάς επεξεργασίας με βάση την εμπειρία μας και τις απαιτήσεις του φοιτητικού συνόλου. Ελπίζουμε ότι η πραγματοποίηση έστω και μέρους αυτών θα μας φέρει ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο που τέθηκε παραπάνω.
Ακολουθεί η παρουσίαση των προτάσεων, η ανάρτηση των οποίων χωρίζεται στην ανάρτηση των σχετικών με τα μαθήματα του κάθε έτους και στην ανάρτηση γενικών προτάσεων σχετικά με τη σχολή.


Με τιμή
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ.

ΑΝΟΙΚΤΗ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ Η ΣΧΟΛΗ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΑΥΡΙΟ 05/05

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών θα παραμείνει ανοικτή αύριο Πέμπτη 05/05.Τα μαθήματα θα πραγματοποιηθούν κανονικά παρά τα αιματηρά επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας.Κάθε αλλαγή στο πρόγραμμα θα ανακοινωθεί στο blog μας.

Σάββατο 1 Μαΐου 2010

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΥΛΙΚΑ 2!!!

Παραθέτουμε μία λίστα με τα εργαστήρια του μαθήματος του 4ου εξαμήνου ΥΛΙΚΑ 2 με διδάσκοντα τον κ. Παντελή.Όλες οι εργαστηριακές ασκήσεις λαμβάνουν χώρα 15:00-17:00 στην αίθουσα 14 του κτιρίου Λ της σχολής Ν.Μ.Μ.,ενώ οι ασκήσεις είναι 2:
Η πρώτη, η οποία χωρίζεται σε 3 μέρη τα 1α (μέτρηση δυναμικού διάβρωσης), 1β (γαλβανική διάρωση και καθοδική προστασία) και 1γ (διάκριση ανοδικών και καθοδικών περιοχών στη διάβρωση του χάλυβα).
Η δεύτερη, 2 (ανοδική οξείδωση αλουμινίου)
Το δεύτερο έτος χωρίζεται στις εξής ομάδες:

ΟΜΑΔΑ , ΑΠΟ-ΕΩΣ ΚΑΙ

1 : ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ-ΓΕΛΕΓΕΝΗΣ
2 : ΓΙΑΝΝΙΚΑ-ΖΕΝΕΛΑΙ
3 : ΖΗΣΗΣ-ΚΑΡΑΤΟΛΟΥ
4 : ΚΑΤΣΙΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΑΨΑΛΗ
5 : ΚΕΧΡΙΜΠΑΡΗΣ-ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ
6 : ΛΑΔΑΣ-ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ
7 : ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ-ΜΠΙΚΛΗ
8 : ΜΠΟΤΟΝΑΚΗ-ΝΤΟΥΣΙΑ
9 : ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ-ΠΑΝΤΕΛΕΑΚΟΣ
10 : ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΠΟΤΑΜΙΤΗΣ
11 : ΡΑΠΤΗΣ-ΣΟΥΛΤΑΝΙΑΣ
12 : ΣΟΦΙΑΔΗ-ΤΡΑΚΑΣ
13 : ΤΣΑΓΓΑΡΗΣ-ΤΣΟΥΜΑΡΗΣ
14 : ΤΤΑΝΟΣ-ΨΑΡΑΥΤΗΣ

Όπως αναφέραμε ήδη τα εργαστήρια πραγματοποιούνται μεταξύ 15:00-17:00 στις μέρες που παραθέτουμε πιο κάτω.Αν για τον οποιοδήποτε λόγο δεν πραγματοποιηθεί ένα εργαστήριο,τότε οι φοιτητές που το έχασαν μπορούν να συγχωνευθούν με άλλη ομάδα.Άμα ο αριθμός των φοιτητών είναι τόσο μεγάλος που δεν επιτρέπει την παρακολούθηση του εργαστηρίου από όλους,τότε το εργαστήριο θα παρακολουθήσει κανονικά η ομάδα που έχει προγραμματιστεί να παρακολουθήσει το εργαστήριο και οι υπόλοιποι φοιτητές θα απευθυνθούν στον κ. Παντελή για να τους ορίσει εκείνος καινούρια μέρα διεξαγωγής του χαμένου εργαστηρίου.
Οι μέρες διεξαγωγής των εργαστηρίων είναι οι εξής:


ΟΜΑΔΑ , ΕΡ. ΑΣΚΗΣΗ 1 , ΕΡ. ΑΣΚΗΣΗ 2

1 , 17/3 , 29/4

2 , 29/4 , 17/3

3 , 18/3 , 05/5

4 , 05/5 , 18/3

5 , 14/4 , 06/5

6 , 06/5 , 14/4

7 , 15/4 , 12/5

8 , 12/5 , 15/4

9 , 21/4 , 13/5

10 , 13/5 , 21/4

11 , 22/4 , 19/5

12 , 19/5 , 22/4

13 , 28/4 , 20/5

14 , 20/5 , 28/4


Με τιμή
ΔΑΠ ΝΔΦΚ Ν.Μ.Μ.