Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΑΠ – ΝΔΦΚ ΕΜΠ


Από τις 5/9/2013 έχει ανασταλεί η λειτουργία του ΕΜΠ ως απόρροια των κινητοποιήσεων των εργαζομένων του Ιδρύματος.
Θεωρούμε καθήκον μας ως ΔΑΠ – ΝΔΦΚ ΕΜΠ, ύστερα από μία και πλέον εβδομάδες παραφιλολογίας και σύγχυσης που επικρατεί σε μεγάλη μερίδα των φοιτητών, να συνοψίσουμε τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών.
Ήδη από τα μέσα του Ιουλίου, είχε γίνει γνωστό ότι στα πλαίσια του εξορθολογισμού της λειτουργίας και του κόστους του δημοσίου τομέα και γενικότερα της δημόσιας διοίκησης, 12.500 δημόσιοι υπάλληλοι θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, αριθμός ο οποίος μοιράζεται σε κάθε υπουργείο ανάλογα με τις αρμοδιότητές του. Ειδικότερα στο Υπουργείο Παιδείας ο αριθμός αυτός ανέρχεται στους 1500 υπαλλήλους για ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Κρίνεται απαραίτητο στο σημείο αυτό να αποσαφηνιστεί ο όρος διαθεσιμότητα:
Με βάση τον νόμο τίθενται σε διαθεσιμότητα οι υπάλληλοι των οποίων οι θέσεις καταργούνται από έναν φορέα ή οργανισμό του δημοσίου. Αυτές οι θέσεις αποφασίζονται μέσω αξιολόγησης από ένα ευρύ φάσμα τεχνοκρατικών και κοινωνικών κριτηρίων . Έπειτα, εντός οκταμήνου (όπου ο υπάλληλος αμείβεται με το 75% του μισθού του και έχει κανονική ασφάλιση) διενεργείται μετάταξη ή μεταφορά του υπαλλήλου σε κενή ή συνιστώμενη θέση συναφούς ή παρεμφερούς κλάδου ή ειδικότητας της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας (κινητικότητα). Από τη στιγμή λοιπόν που οι κενές και νέες θέσεις εργασίας είναι ίσες ή περισσότερες από αυτές που καταργούνται δεν τίθεται θέμα απόλυσης, παραμόνο αν ο υπάλληλος αρνηθεί τις θέσεις μετάταξής του. Συμπεραίνει κανείς λοιπόν ότι η διαθεσιμότητα δεν οδηγεί υποχρεωτικά σε απόλυση.

Δυστυχώς η χώρα μας βρίσκεται εν μέσω της δίνης της οικονομικής κρίσης, το μεγαλύτερο βάρος της οποίας έχει σηκώσει ο ιδιωτικός τομέας με εκατοντάδες χιλιάδες απολύσεις, την ώρα που ο δημόσιος τομέας παραμένει δυσκίνητος και δυσλειτουργικός, παθογένεια από την οποία δυστυχώς “νοσεί” και το ΕΜΠ. Για το λόγο αυτό συμφωνούμε με τον εξορθολογισμό και την αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα, με μοναδικό όμως  κριτήριο την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ φορέων και εργατικού δυναμικού, μένοντας μακριά από ανορθολογικές τακτικές οριζόντιων περικοπών.
Το ΕΜΠ ως αιχμή του δόρατος του εκπαιδευτικού και ερευνητικού τομέα της Ελλάδας δεν μπορεί να μείνει αδρανές, καθώς οφείλει να συμβαδίσει με τις ανάγκες της εποχής και τις εξελίξεις στη διεθνή πανεπιστημιακή κοινότητα.
Εμείς ως ΔΑΠ – ΝΔΦΚ ΕΜΠ, στοχεύοντας διαχρονικά στη συνεχή βελτίωση του Ιδρύματος. Σε αυτή τη δύσκολή συγκυρία αγνοούμε το πολιτικό κόστος, ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ, και προτείνουμε λύσεις:

  •      Άμεση και αντικειμενική εφαρμογή του θεσμού της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ του προσωπικού και των αναγκών του Ιδρύματος, που θα επιτρέψει όχι μόνο την απαγκίστρωση  του Πολυτεχνείου από παλαιοσυνδικαλιστικές πρακτικές που το κρατάνε δέσμιο, αλλά παράλληλα θα του δώσει τη δυνατότητα να πρωτοπορήσει για άλλη μια φορά και να γίνει ο πρώτος δημόσιος φορέας ανώτατης εκπαίδευσης που θα εφαρμόσει το θεσμό.
  •      Εφαρμογή του μέτρου της κινητικότητας, αξιοποιώντας τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.
  •      Άμεση απόλυση των εργαζομένων των οποίων η πρόσληψη έγινε με μη αξιοκρατικά κριτήρια, όπως πλαστά πιστοποιητικά και όσων βαρύνονται με σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα εργασιακής φύσεως.
  •      Αντικειμενική και διαρκής αξιολόγηση της αποδοτικότητας των εργαζομένων και λειτουργιών.
  •      Αποσαφήνιση και διαχωρισμός των ΙΔΑΧ ανάλογα με τις αρμοδιότητες τους.(π.χ. Διοίκηση , εργαστήρια κτλ.)



Συνοψίζοντας, σεβόμαστε το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, πιστεύουμε όμως ότι τακτικές που βασίζονται στο κλείσιμο ενός ολόκληρου ιδρύματος, εμποδίζοντας την ελεύθερη μετακίνηση των φοιτητών μέσα σε αυτό, πόσο μάλλον την ελεύθερη διακίνηση ιδεών δεν συμβάλλουν στην πραγματική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Για το λόγο αυτό καλούμε ολόκληρη την πανεπιστημιακή κοινότητα, τη στιγμή που γονείς από όλη την Ελλάδα αγωνίζονται οικονομικά για να εξασφαλίσουν την ανώτατη εκπαίδευση των παιδιών τους, των νέων της χώρας μας, να αναλάβει πρωτοβουλίες για την επαναλειτουργία του ιδρύματος και να επιτευχθεί η επανεκκίνηση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής διαδικασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου