Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΡΟΣ 2ο

- Προτείνεται, όπως άλλωστε αναφέρεται και στον Οδηγό Σπουδών της Σχολής να συγκεντρώνεται η διδασκαλία των μαθημάτων κατά το δυνατόν από Δευτέρα έως Παρασκευή από 8:45 έως 15:30 χωρίς κενά. Για παράδειγμα, λόγω του ότι είθισται να γίνεται η Γενική Συνέλευση της Σχολής ημέρα Τρίτη, στα μεγαλύτερα εξάμηνα δεν γίνονται μαθήματα τις Τρίτες, με αποτέλεσμα να φορτώνεται το πρόγραμμα όλων των άλλων ημερών με προφανείς επιπτώσεις. Για αυτή την περίπτωση προτείνεται να γίνονται μαθήματα και τις Τρίτες και στην περίπτωση που λόγω της Συνέλευσης (που γίνεται μόνο 3-4 φορές το εξάμηνο) χαθεί το μάθημα, αυτό να αναπληρώνεται μια άλλη μέρα. Επίσης, εάν χρειάζεται μια μέρα να γίνουν μαθήματα μέχρι το απόγευμα να προβλέπεται χρόνος για φαγητό και ξεκούραση το μεσημέρι – π.χ. στο 6ο εξάμηνο τις Δευτέρες τα μαθήματα ξεκινούν στις 8:45 και τελειώνουν στις 19:00 – προφανώς είναι αδύνατη η παρακολούθηση, η συγκέντρωση και η απόδοση των φοιτητών στο μάθημα για δέκα συνεχόμενες ώρες.
- Προτείνεται, κατά το δυνατόν να καταρτίζεται όσο γίνεται νωρίτερα το πρόγραμμα της ακαδημαϊκής χρονιάς, το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων και το πρόγραμμα των εξετάσεων (π.χ. από την αρχή του έτους) για να μπορούν οι φοιτητές να αξιοποιήσουν καλύτερα το χρόνο τους. Αυτό προϋποθέτει βέβαια την εύρυθμη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά τη διάρκεια της χρονιάς, και την έγκαιρη συνεννόηση με τους διδάσκοντες για καλύτερο προγραμματισμό. Επίσης, καλό θα ήταν να είναι παρόντες στη γραμματεία κάποιοι εκπρόσωποι των φοιτητών κάθε έτους κατά την κατάρτιση των προγραμμάτων ώστε αυτή να είναι η βέλτιστη.
- Προτείνεται, κάθε εξάμηνο αφού γίνει η ηλεκτρονική δήλωση των επιθυμούμενων από τους φοιτητές συγγραμμάτων, αυτά να παραγγέλνονται από τη γραμματεία στους αντίστοιχους εκδοτικούς οίκους, να αποστέλλονται και να συγκεντρώνονται εγκαίρως σε αίθουσα της σχολής απ’ όπου θα μπορεί να γίνει κεντρική διανομή τους στους φοιτητές σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες.
- Προτείνεται μαζί με τα όργανα του Μηχανολογικού Σχεδίου στο 1ο εξάμηνο, να δίνονται δωρεάν στους φοιτητές τετράδιο σκαριφημάτων, επαρκής αριθμός χαρτιών για σχέδιο, παχύμετρο, και κομπιουτεράκι επιστημονικού τύπου, εργαλεία απαραίτητα για ένα μηχανικό.
- Προτείνεται, σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας της σχολής, όπως έχει ήδη γίνει στην 2.24, να τοποθετηθούν προβολείς (projectors) ώστε να είναι δυνατή η διδασκαλία του μαθήματος με σύγχρονα μέσα και να μην αναγκάζονται οι διδάσκοντες να φέρνουν και να τοποθετούν τα δικά τους.
- Προτείνεται η θέσπιση εκπαιδευτικών εκδρομών – επισκέψεων για κάθε έτος με επιδότηση της σχολής, όπως ήδη γίνεται. Έτσι, εμείς οι φοιτητές βλέπουμε να εφαρμόζονται στην πράξη αυτά που μαθαίνουμε στη σχολή και τα εμπεδώνουμε καλύτερα. Ενδεικτικά, με βάση την εμπειρία των προηγούμενων ετών θα μπορούσαν να θεσπιστούν τα παρακάτω:
Για το 1ο έτος επίσκεψη στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας. Εδώ θα μπορούσε να προστεθεί και κάποια άλλη επίσκεψη, όπως π.χ. σε κάποιον νηογνώμονα ή ναυτιλιακή εταιρεία.
Για το 2ο έτος επίσκεψη στα Ναυπηγεία της Σύρου.
Για το 3ο έτος επίσκεψη στην Ιταλία.
Για το 4ο έτος επίσκεψη στην Ολλανδία.
Για το 5ο έτος επίσκεψη στην Κίνα/Ιαπωνία/Κορέα όπου βρίσκεται το επίκεντρο των σημερινών ναυπηγικών δραστηριοτήτων.
Στις χώρες του εξωτερικού μπορούν να πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε ναυπηγεία, αντίστοιχες σχολές και πανεπιστήμια, νηογνώμονες και εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου